Amikor az Amazon lenyomja a magyar könyvesboltokat...
Január 14-e volt, amikor megrendeltem egy adag könyvet a Libritől, 15% kedvezményt adtak rá, így kb 10,5 dollár volt egy könyv ára, amit az Amazonon 8+postaköltségért adtak volna. Számoltam, gondolkoztam, rendeltem egy adag könyvet a Libriből, egy másik adagot az Amazonról (utalás és egyéb mókák miatt ez 16-án történt).
29-én, azaz múlt hét pénteken, egy csomag várt otthon az asztalomon, rajta a megszokott nagy mosollyal. A Libris csomagnál bolti átvételt választottam, a munkahelyemtől 10 percre van egy boltjuk, gondoltam, így egyszerűbb. Na, az még várat magára. De ez nem csak a Librire igaz. A Bookline ugyanezt eljátsszotta velem, 1-3 napos szállítási idő, aztán két hétig csönd, három hét leteltével pedig egy email, hogy éljen, megjött, de most már sürgősen vegyem át. Igaz, hogy az egyik könyv ajándék lett volna, de nem számít, tudott az illető várni :)
Kérdem én tisztelettel, miért van az, hogy Chicago-ból Standart International Shippinggel - ez annyit jelent, hogy Chicagoban bedobják a rendszerbe, aztán 1 hónap múlva itthon kiesik, semmi extra nincs benne - feladott csomag előbb ideér a szüleimhez - az ígért 1 hónap helyett általában 2-3 hét alatt - , mint hogy a magyarországi raktárból egy budapesti boltba eljusson a könyv?
Tudom, a válasz nyilvánvalóan az, hogy rendeljem meg futárral, mert az gyorsabb - miért is? -, igaz pénzbe kerül.
Nekem semmi bajom nincs azzal, hogy két-három hetet kell várnom egy könyvre, amennyiben ezt előre megmondják, és nem ígérik be, hogy 1-3 nap, vagy ha már látják, hogy nem lesz itt 3 nap alatt, akkor küldenek egy emailt, hogy "bocsánat, kis türelmet kérünk". De a sunnyogást, azt nem szeretem... Régen ez nem volt így, fél éve még simán tartották a határidőket. Szeretem a Librit, szeretek tőlük rendelni, mert normálisak meg kedvesek, de ez most egy fekete pont :( Én születtem rossz csillagzat alatt vagy másnak is van hasonló tapasztalata magyar internetes könyvesboltokkal?
29-én, azaz múlt hét pénteken, egy csomag várt otthon az asztalomon, rajta a megszokott nagy mosollyal. A Libris csomagnál bolti átvételt választottam, a munkahelyemtől 10 percre van egy boltjuk, gondoltam, így egyszerűbb. Na, az még várat magára. De ez nem csak a Librire igaz. A Bookline ugyanezt eljátsszotta velem, 1-3 napos szállítási idő, aztán két hétig csönd, három hét leteltével pedig egy email, hogy éljen, megjött, de most már sürgősen vegyem át. Igaz, hogy az egyik könyv ajándék lett volna, de nem számít, tudott az illető várni :)
Kérdem én tisztelettel, miért van az, hogy Chicago-ból Standart International Shippinggel - ez annyit jelent, hogy Chicagoban bedobják a rendszerbe, aztán 1 hónap múlva itthon kiesik, semmi extra nincs benne - feladott csomag előbb ideér a szüleimhez - az ígért 1 hónap helyett általában 2-3 hét alatt - , mint hogy a magyarországi raktárból egy budapesti boltba eljusson a könyv?
Tudom, a válasz nyilvánvalóan az, hogy rendeljem meg futárral, mert az gyorsabb - miért is? -, igaz pénzbe kerül.
Nekem semmi bajom nincs azzal, hogy két-három hetet kell várnom egy könyvre, amennyiben ezt előre megmondják, és nem ígérik be, hogy 1-3 nap, vagy ha már látják, hogy nem lesz itt 3 nap alatt, akkor küldenek egy emailt, hogy "bocsánat, kis türelmet kérünk". De a sunnyogást, azt nem szeretem... Régen ez nem volt így, fél éve még simán tartották a határidőket. Szeretem a Librit, szeretek tőlük rendelni, mert normálisak meg kedvesek, de ez most egy fekete pont :( Én születtem rossz csillagzat alatt vagy másnak is van hasonló tapasztalata magyar internetes könyvesboltokkal?
Megjegyzések
Először engem is nagyon idegesített ez, de már nem foglalkoztat. Fene tudja mit művelnek ilyen sokáig azokkal a könyvekkel, de legalább netes rendelésnél olcsóbban jutok hozzájuk.
No comment!
Pár éve rendszeresen licitáltam, és elég sokszor előfordult, hogy eltűnt az ajánlott levél is... A posta meg széttárta a kezét, hogy ők kivitték, és kb. az volt, hogy húzzak már a francba... Mostanában szerencsére nincs ilyen gond.
(csak zárójelben: ha szólsz az amazonnak, hogy nem jött meg a csomag, akkor szó nélkül, ingyen újraküldik, sűrű bocsánatkérésekkel. Mert nekik fontos vagy, akkor is, ha csak egy könyvet rendelsz és akkor is, ha történetesen Kelet-Európában laksz ...)
Meg ha a hiperszuperboltban már az akció napján se lehet kapni, amit akarok venni...
Vendéglátásba már bele se megyek, mert ott különösen felháborító ez a hozzáállás...
EL TETSZENEK FOGADNI A PÉNZEM, CSÓKOLOM?
És sajnos ez ellen sem tudok mit tenni :(